راهنمای خرید پاوربانک

پاوربانک خورشیدی چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی

پاوربانک خورشیدی یک شارژر تلفن همراه سازگار با محیط زیست است که انرژی خود را از تابش خورشید جمع آوری کرده و سپس آن را به برق تبدیل می کند. این برق برای شارژ وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه ، ساعت هوشمند، تبلت، دوربین و غیره استفاده می شود.

داشتن پاوربانک خورشیدی میتواند برای طبیعت گرد ها و یا کوهنوردان بسیار کاربردی و ضروری باشد زیرا در دل طبیعیت هیچ انرژی بجز خورشید وجود ندارد.

در زیر 3 مدل از پرفروش ترین پاوربانک های خورشیدی بازار را مشاهده می کنید.


پاوربانک خورشیدی N-01 ظرفیت 12000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی مدل N-01 ظرفیت 12000 میلی آمپر ساعت

مشاهده در دیجی کالا

محدوده ظرفیت10 تا 15 هزار میلی آمپر
تعداد درگاه خروجی2 عدد
شدت جریان خروجی1.0 آمپر
پشتیبانی از شارژ سریعخیر
گارانتیاصالت و سلامت فیزیکی کالا

پاوربانک خورشیدی TPS 916 ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی TPS 916 ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

مشاهده در دیجی کالا

محدوده ظرفیت5 تا 10 هزار میلی آمپر
تعداد درگاه خروجی2 عدد
شدت جریان خروجی2.1 آمپر، 2.4 آمپر
پشتیبانی از شارژ سریعبله
گارانتیاصالت و سلامت فیزیکی کالا

پاوربانک خورشیدی جی پاس GSC1752 ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی جی پاس GSC1752 ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت

مشاهده در دیجی کالا

محدوده ظرفیت1 تا 5 هزار میلی آمپر
تعداد درگاه خروجی1 عدد
شدت جریان خروجی1.0 آمپر
پشتیبانی از شارژ سریعخیر
گارانتیاصالت و سلامت فیزیکی کالا

پاور بانک خورشیدی چیست؟

همان طور که از اسم این پاوربانک ها پیدا است، این وسایل نیروی خود را از خورشید تأمین می کنند. شما می توانید در طول پیک نیک یا سفر به مناطقی که دسترسی به برق در آن ها ممکن نیست، از این پاوربانک ها برای شارژ وسایل خود استفاده کنید. البته قبل از خرید این پاوربانک ها مطمئن شوید که نور خورشید در منطقه شما برای تولید برق با استفاده از آن، کافی باشد.

با وجود اینکه این پاوربانک ها می تواند بیشتر وسایل را به طور کامل شارژ کنند، اما توصیه می شود تنها در مواقع ضروری از آن ها استفاده شود. در ضمن این پاوربانک ها با استفاده از نیروی برق نیز قابل شارژ هستند.

در بیشتر مواقع استفاده از نیروی برق برای شارژ پاوربانک ها بهترین راه حل است؛ اما در مواقعی که دسترسی به برق وجود ندارد، استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ پاوربانک ها، بهترین راه حل ممکن است.

چرا به پاوربانک خورشیدی نیاز داریم؟

حتماً برای شما نیز پیش آمده که قبل از یک مسافرت طولانی، نگران خاموش‌شدن لوازم الکترونیکی همراه خود به دلیل اتمام شارژ باشید. در این مواقع یک پاوربانک کمک خوبی می‌تواند باشد. اما در عین حال خود می‌تواند به یک منبع نگرانی دیگر تبدیل شود. چون پاوربانک نیز یک مولد انرژی وابسته از نوع باتری قابل شارژ است که پس از تخلیه، نیاز به شارژ مجدد از برق شهری یا شارژر فندکی خودرو دارد. اما هر دوی اینها ممکن است در یک سفر طولانی در دسترس نباشند! پس راه حل اساسی چیست؟

اینجاست که اولین راه حلی که به ذهن خطور می‌کند، انرژی خورشید است. خورشید یک منبع انرژی رایگان، پاک و همیشه در دسترس است که استفاده از آن نیاز به مهارت ویژه و ابزار پیچیده‌ای ندارد. کافیست که پنل‌های یک شارژر سولار در مقابل نور آفتاب قرار گیرند تا با تبدیل انرژی تابشی خورشید به انرژی الکتریکی، تولید برق آغاز شده و از این برق برای شارژ لوازم همراه استفاده شود.

قیمت پاوربانک همراه خورشیدی

معمولا پاور بانک ها به تناسب ظرفیتی که دارند قیمت متفاوتی دارند اما هرچه شما ظرفیت بالاتری خریداری کنید و البته از برند مشهور تری بخواهید خرید کنید قیمت ها تفاوت خواهند داشت.

 کاربردهای پاوربانک خورشیدی 

حین سفرهای طولانی و به طور کلی مواقع عدم دسترسی به برق شهری مانند موارد زیر، از پاوربانک خورشیدی برای شارژ لوازم می‌توان استفاده نمود:

  • کوهنوردی
  •  طبیعت‌گردی
  •  پیاده‌روی
  • ماهیگیری
  •  شکار
  •  آفرود
  •  پیک‌نیک
  • مأموریت‌های سازمان‌های امدادی مانند هلال‌احمر و آتش‌نشانی
  • مأموریت‌های گروه‌های امداد و نجات مانند فدراسیون و هیئت‌های کوهنوردی

همچنین بخوانید : پاوربانک بی سیم چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

مزایای پاوربانک خورشیدی

سازگاری با محیط زیست پاوربانک خورشیدی

زمین در حال حاضر با بسیاری از خطرات زیست محیطی دست و پنجه نرم می‌کند و گرم شدن کره زمین مهمترین مسئله امروز است. با استفاده از انرژی خورشیدی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد. دلیل این امر آن است که انرژی خورشید عاری از آلودگی است. این انرژی تمیز و تجدید پذیر است. استفاده از آن برخلاف برق منظم باعث انتشار گازهای گلخانه ای نمی شود. در نتیجه زمین سالم تری خواهیم داشت.

همیشه آماده به کار

شاید برای شما پیش آمده باشد که در مکانی قرار داشتید که شارژ گوشی و پاوربانک شما به اتمام رسیده بود و شما برای برقراری ارتباط نیاز به شارژ پیدا کردید اما هیچ منبعی برای شارژ شما وجود نداشت. با پاوربانک خورشیدی این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در هر زمان دسترسی به انرژی برای شما فراهم است.

معایب پاوربانک خورشیدی

• اگر در نقطه ای قرار داشته باشید که هیچ گونه دسترسی به نور خورشید نباشد این محصول قادر به تامین انرژی خود نیست.
• قیمت آن نسبت به پاوربانک های معمول بالاتر است.

سخن پایانی در مورد خرید پاوربانک خورشیدی

پاوربانک خورشیدی یک محصول منحصر به فرد و محبوبی است در کنار ضعف هایی که دارد همچنان ارزش تهیه و خرید را دارد. اگر فرد ماجراجو و طبیعت گردی هستید این محصول می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد تا همیشه دسترسی به انرژِی داشته باشید.

محبوب ترین پاوربانک های موجود در دیجی کالا

تصویر ایزی بست

ایزی بست

ما تو ایزی بست بهترین محصولات فروشگاه های اینترنتی رو معرفی می کنیم. از انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی ، لوازم ورزشی ، مد و پوشاک و خلاصه همه چی. اینطوری می تونی با خیال راحت خریدتو انجام بدی :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا