راهنمای خرید پاوربانک

پاوربانک بی سیم چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

راهنمای خرید پاوربانک بی سیم + معرفی 5 مدل از بهترین های بازار

محیط اطراف ما همیشه در حال تغییر است و تکنولوژی دائم در حال پیشرفت می‌باشد. ترندهای جدیدی در حال ظهور هستند که بسیاری از آن‌ها چشم‌نواز و کاربردی می‌باشند و بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن‌ها را دارند. پاوربانک بی سیم با پشتیبانی از فناوری Qi و حذف سیم، نقش موثری در سهولت شارژ کردن انواع گجت‌ها دارد.پاوربانک های بی سیم برای موبایل هایی که از شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند کارایی دارند و می توانند یک همراه همیشگی خوب و مطمئن برای شما باشند.

پاوربانک بی سیم چگونه کار می کند؟

در این محصولات یک سیم پیچ وجود دارد که جریان برق در آن جریان پیدا می کند و از طریق همین سیم پیچ انرژی را به باتری موبایل منتقل می کند. اگر بخواهید بیشتر درباره ی نحوه استفاده از پاور بانک وایرلس بدانید، به شما خواهیم گفت که انتقال انرژی به شکل القایی صورت می گیرد.

به صورت طبیعی، شارژ بی سیم به خودی خود اتفاق نمی‌افتد و تمام دستگاه‌ها نیز قادر به پشتیبانی از این نوع شارژ نیستند. هم شارژر بی سیم و هم وسیله‌ای که می‌خواهد شارژ شود، باید دارای یک سیم‌پیچ القایی باشند که در اصل سیم‌پیچی بسیار تخت است که در اطراف آن یک آهنربای کوچک قرار دارد. زمانی که یک جریان الکتریکی از سیم‌پیچ عبور می‌کند، میدان الکترومغناطیسی در اطراف آهنربا ایجاد می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا مانند باتری، بار را به اجسامی که در نزدیکی آن قرار دارند، منتقل کند.

توجه داشته باشید که برای درست انجام شدن انتقال انرژی و شارژ شدن موبایل، باید فاصله ی کمی میان موبایل و پاوربانک وجود داشته باشد. معمولا فاصله ای کمتر از یک سانتی متر (در اغلب موارد ۸ میلی متر) باید بین موبایل و پاور بانک باشد تا شارژ شدن موبایل به خوبی و درستی انجام شود.

شما می توانید موبایل خود را بر روی بخش شارژ پاوربانک وایرلس قرار دهید و مشاهده می کنید که موبایلتان در حال شارژ شدن است. یکی دیگر از مزایای پاوربانک وایرلس این است که می توانید موبایل خود را در جهت های مختلف روی آن قرار دهید و همچنین امکان کار کردن با موبایل همزمان با شارژ شدن نیز وجود دارد. به همین دلیل است که می توانید بازی کردن، فیلم دیدن، چک کردن شبکه های اجتماعی و… را در هنگام شارژ کردن موبایل خود انجام دهید.

توسعه همه‌گیری استفاده از پاوربانک‌های بی سیم

سال 2019 در چین، سال خوک نام گرفته بود. اما کمپانی شیائومی برای اولین بار در این سال، اعلامیه‌ای مبنی بر راه‌اندازی اولین پاوربانک بی سیم خود داد و بدین ترتیب نشان داد سال 2019 می‌تواند سال شارژرهای بی سیم باشد.

از سال 2017 که شرکت اپل از فناوری شارژ بی سیم در گوشی‌های آیفون خود استفاده کرد، این فناوری به یک جریان همه‌گیر تبدیل شد. تمامی گوشی‌های جدیدی که در نمایشگاه جهانی موبایل در سال 2019 رونمایی شد، به نظر می‌رسید تنها One Plus 7 است که از این قابلیت در گوشی‌های خود استفاده نکرده است. بنابراین، قابلیت شارژ بی سیم در دنیای فناوری امروز، به موضوعی مهم تبدیل شده است که بهتر است بدانیم کدام شارژرها برای انتخاب بهتر هستند.

ظرفیت پاوربانک بی سیم

فرقی نمی‌کند صرف‌نظر از بی‌سیم یا سیم‌دار بودن پاوربانک، شما باید موردی را انتخاب کنید که بتواند گوشی یا دیوایس موردنظرتان را به صورت کامل شارژ کند. از آنجا که امروزه ظرفیت شارژ باتری‌های گوشی‌های هوشمند در جهت حفظ و برخورداری از طول عمر شارژ کافی افزایش یافته‌اند، در نتیجه متقابلا ظرفیت شارژ پاوربانک نیز باید افزایش یابد.در واقع اگر پاوربانک وایرلسی که خریداری می‌کنید نتواند در هر بار استفاده، گوشی یا دیوایس مورد نظرتان را به صورت کامل شارژ کند، بی‌فایده و ناکارآمد تلقی می‌شود.

همچنین بخوانید : پاوربانک خورشیدی چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

نکاتی که باید قبل از خرید هر نوع پاوربانکی به آن ها توجه کنید

اینجا نکاتی را ذکر می کنیم که هنگام خرید پاوربانک به دنبال چه چیزی باشید. مانند هر محصولی ، هنگام نگاه کردن به پاوربانک ها باید به چند نکته توجه کرد.

ظرفیت پاوربانک

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید پاوربانک بی سیم باید به آن توجه کنید این است که مطمئن شوید فضای ذخیره سازی پاوربانک برای شارژ کامل دستگاه شما کافی است.

اگر پاوربانک بی سیم نتواند تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری را کامل شارژ کند، فایده ای ندارد. قبل از خرید ، مطمئن شوید که ظرفیت پاوربانک به اندازه کافی است ، یا ترجیحاً کمی بیشتر از دستگاه هایی که برای شارژ شدن در نظر گرفته اید.

شدت جریان 

علاوه بر محاسبه‌ی ظرفیت مورد نیاز، باید شدت جریان خروجی پاوربانک را نیز مورد توجه قرار دهید. برخی پاوربانک‌های دارای پورت‌های متعددی هستند و از هر پورت می‌توانید خروجی با شدت‌جریان متفاوت بگیرید. مثلا ممکن است شما برای شارژ کردن دستگاه خود نیاز به پاوربانکی با خروجی USB و دو شدت جریان مختلف مثلا یک آمپر و ۲.۱ آمپر نیاز داشته باشید.

سهولت استفاده

اگرچه با حذف سیم و کابل، استفاده از پاوربانک های بیسیم راحت‌تر است، اما از طرف دیگر گوشی و یا گجتی که می‌خواهد با این نوع پاوربانک شارژ شود باید حتما روی آن و بدون حرکت قرار بگیرد. در واقع برخلاف پاوربانک‌های سیمی معمولی که گوشی از طریق کابل به آن متصل شده و امکان حرکت آن در حین شارژ شدن وجود دارد، در هنگام استفاده و شارژ شدن گوشی با پاوربانک بی سیم باید کاملا در موقعیت مناسب قرار داشته باشد و عدم رعایت این نکته، فرآیند شارژ شدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرعت شارژ باتری 

وقتی از پاوربانک استفاده می‌کنید، بی‌شک دوست دارید باتری دستگاه شما هرچه سریع‌تر شارژ شود. سرعت شارژ پاوربانک، به‌شدت جریان خروجی آن بستگی دارد. برخی مدل‌های معمولی پاوربانک تنها خروجی با شدت جریان یک آمپر را دراختیار شما قرار می‌دهند، ولی پاوربانک‌های پیشرفته‌تر، می‌توانند شدت جریان ۲ آمپر یا بیشتر را هم در خروجی خود دراختیار کاربر قرار دهند. وقتی شدت جریان بیشتری در خروجی پورت‌های پاوربانک دراختیار کاربر قرار داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ شدن تأثیر می‌گذارد.

یکی دیگر از موضوعات مهم در مورد سرعت شارژ باتری دستگاه توسط پاوربانک، فناوری به‌کار برده شده در پاوربانک است. اگر پاوربانک از فناوری شارژ سریع بهره برده باشد، بالطبع سریع‌تر باتری دستگاه شما شارژ می‌شود. برخی پاوربانک‌های بازار از فناوری شارژ سریع ۲.۰ یا ۳.۰ کوالکام بهره‌مند هستند که در صورتی که باتری دستگاه شما با این فناوری‌ها سازگاری داشته باشد، می‌توانید پاوربانکی خریداری کنید که باتری دستگاه شما را سریع‌تر شارژ کند.

پاوربانک با فناوری شارژ سریع ۱.۰ معمولا دارای ولتاژ خروجی  ۵ ولت و حداکثر توان ۱۰ وات است. در حالی‌که در فناوری شارژ سریع ۲.۰، خروجی می‌تواند  ۵ ولت، ۹ ولت یا ۱۲ ولت و توان باتری ۱۸ وات باشد. همچنین در فناوری شارژ سریع ۳.۰، ولتاژ خروجی می‌تواند  از ۳.۲ ولت تا ۲۰ ولت باشد و توان خروجی نیز تا ۱۸ وات افزایش پیدا می‌کند.

سایز و وزن

یکی دیگر از مواردی که می‌بایست در هنگام خرید یک پاوربانک وایرلس در نظر گرفت، اندازه و میزان سنگینی آن است، به‌ویژه اگر زیاد اهل مسافرت و تفریحات بیرون از منزل هستید. طبیعتا هر چه ظرفیت شارژ پاوربانک بیشتر باشد، اندازه و وزن بیشتری خواهد داشت، اما از آنجا که ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند به مراتب زیاد شده است، در نتیجه افراد به دنبال آن هستند که در خارج از خانه بتوانند حداقل با یک بار شارژ پاوربانک خود، تا چند بار شارژ گوشی خود را تامین سازند. در نتیجه بهتر است همواره این دو فاکتور را با میزان ظرفیت پاوربانک سنجیده و ارزیابی کنید.

اتصالات پاوربانک

یکی دیگر از موضوعات مهم در حین خرید پاوربانک، اتصالات آن است. اکثر این دستگاه‌ها دارای پورت USB هستند که برای شارژ کردن گوشی هوشمند و تبلت به‌کار برده می‌شود. با این وجود، ممکن است شما به بیش از یک درگاه خروجی نیاز داشته باشید و بخواهید هم‌زمان چند دستگاه را شارژ کنید. یا ممکن است نیاز به پورت USB-C داشته باشید. براساس تعداد پورت‌های مورد نیاز خود و نوع پورت، پاوربانک مورد نظرتان را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید پاوربانک‌ها درکنار درگاه‌های خروجی، به یک پورت معمولا میکرو USB یا USB‌ نوع C برای شارژ باتری خود مجهز هستند و شارژ گوشی‌های هوشمند از این پورت ممکن نخواهد بود.

همچنین بخوانید : ده مدل از بهترین هدفون های بی سیم زیر 1 میلیون تومان

مدت زمان شارژ شدن پاوربانک

یکی از موضوعات مهم دیگری که اغلب افراد حین خرید پاوربانک بدان بی‌توجه هستند، سرعت شارژ شدن باتری خود پاوربانک است. بسیاری از پاوربانک‌ها با کابل USB به‌راحتی شارژ می‌شوند. ولی برخی پاوربانک‌های بازار هم هستند که باید ساعت‌ها زیر شارژ بمانند تا کاملا باتری آن‌ها شارژ شود. این وضعیت قطعا خوشایند بسیاری از کاربارن نخواهد بود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی پاوربانک‌ها خیلی کند شارژ بشوند، ولتاژ ورودی ۵ ولتی آن‌ها است.

به همین دلیل هنگام خرید پاوربانک درکنار بررسی توانایی آن در شارژ سریع گوشی‌های هوشمند، به فناوری‌های به کار رفته در شارژ سریع باتری درون پاوربانک نیز دقت کنید.

ایمنی

ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید، آیا ممکن است پاوربانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ آیا در تولید پاوربانک‌ها اصول ایمنی در نظر گرفته می‌شود؟ در برخی پاوربانک‌ها به صراحت مشخص شده است که اصول ایمنی را رعایت شده است. در کل پاوربانک باید بتواند در مقابل ولتاژ، بیش از حد شارژ شدن، جریان، گرما و اتصال کوتاه ایمن باشد. این موارد در پاوربانک‌ها به‌صورت زیر ذکر می‌شوند:

  • ولتاژ بیش از حد نرمال (Over Voltage Protection)
  • بیش از حد شارژ شدن (Over Charge Protections)
  • شدت جریان بیش از حد (Over Current Protections)
  • گرما (Over Heat Protections)
  • اتصال کوتاه (Short-Circuit)

شدت جریان هوشمند

باتوجه‌به تنوع گسترده‌ی گجت‌های هوشمند و تجهیز آن‌ها به باتری‌‌های مختلف، وجود پاوربانکی هوشمند با قابلیت تأمین شدت جریان متناسب با هر دستگاه، حس می‌شود. در همین راستا شرکت‌های تولید‌کننده‌ی این دستگاه، به توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تنظیم شدت جریان خروجی باتوجه‌به نیاز پرداخته‌اند. این فناوری‌ها با نام‌های مختلفی اعم از Fit Charge یا AI Power‌ باتوجه‌به برند سازنده، شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌شود هنگام خرید، بهره‌مندی پاوربانک از این قابلیت را در اولویت‌های اصلی خرید خود قرار دهید.

مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات 

برخی پاوربانک‌ها برای شرایط آب‌وهوایی گوناگون و مقاومت در برابر ضربات و نفوذ مایعات طراحی‌شده‌اند. این محصولات برای کاربران همیشه در سفر گزینه‌ای ایده‌آلی به شمار می‌آید.

جنس باتری در پاوربانک

اگر می‌خواهید خریدی دقیق داشته باشید، به جنس باتری مورد استفاده در پاوربانک نیز توجه کنید. اگر باتری مورد استفاده در پاوربانک از برندهای متفرقه و البته نامرغوب باشد، عملا مدت زمان زیادی نمی‌توانید از پاوربانک استفاده کنید. باتری‌های از جمله قطعاتی هستند که به مرور زمان مستهلک شده و درکنار کاهش ظرفیت، امکان خرابی و در شرایط حادتر نشتی و انفجار را خواهند داشت. اگر جزو افرادی هستید که از پاوربانک زیاد استفاده می‌کنید، حتما باید حین خرید از کیفیت باتری و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید. پاناسونیک، سامسونگ، ال‌جی و CATL بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های باتری‌های لیتیوم یون در جهان هستند که باتری مورد نیاز بسیاری از برند‌های تولیدکننده‌ی پاوربانک در جهان را تأمین می‌کنند.

در ایزی بست ببینید: تاپ 3 پاوربانک (آپدیت ماه) [elementor-template id=”2741″]

در ادامه همراه ایزی بست باشید با معرفی 5 مدل از بهترین پاوربانک های بی سیم (شارژر همراه) موجود در بازار . 


1) شارژر همراه بی سیم شیائومی wpb15zm

#بهترین و مقرون به صرفه ترین پاوربانک بی سیم

شارژر همراه بی سیم شیائومی wpb15zm
شارژر همراه بی سیم شیائومی wpb15zm

مشخصات شیائومی wpb15zm

ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت
شدت جریان خروجی 1.5 آمپر، 2.0 آمپر، 2.4 آمپر
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع دارد
قابلیت های ویژه امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان 2.0 آمپر و بالاتر) ، تکنولوژی Quick Charge 3.0 ، امکان شارژ بی‌سیم
وزن 250 گرم

نقاط قوت 

  • وزن و اندازه مناسب
  • شارژ کردن سریع گوشی
  • مقرون به صرفه

نقاط ضعف 

  • فقط یک درگاه خروجی وجود دارد

مشاهده این پاوربانک در دیجی کالا


2)شارژر همراه بی سیم کینگ استار KP10032W

#طراحی فانتزی در کنار کارایی

شارژر همراه بی سیم کینگ استار مدل KP10032W
شارژر همراه بی سیم کینگ استار

مشخصات پاوربانک کینگ استار 

ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت
شدت جریان خروجی 2.1 آمپر
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ندارد
قابلیت های ویژه امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان 2.0 آمپر و بالاتر) ، مدیریت هوشمند شارژ ، امکان شارژ بی‌سیم
وزن 214 گرم

نقاط قوت 

  • داشتن کیف پاور بانک
  • خوش دست و فانتزی
  • داشتن 2 درگاه خروجی

نقاط ضعف 

  • نداشتن فناوری شارژ سریع

مشاهده این پاوربانک در دیجی کالا


3) شارژر همراه بی سیم باسئوس ppall-ex09

#کم جا و سبک با طراحی دلربا

شارژر همراه بی سیم باسئوس
شارژر همراه بی سیم باسئوس

مشخصات شارژر همراه بی سیم باسئوس

ظرفیت 8000 میلی آمپر ساعت
شدت جریان خروجی 1.0 آمپر، 2.0 آمپر
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ندارد
قابلیت های ویژه صفحه نمایش LCD -امکان شارژ بی‌سیم
وزن 257 گرم

نقاط قوت 

  • صفحه نمایش LCD
  • طراحی جذاب و مدرن
  • سه عدد درگاه خروجی

نقاط ضعف 

  • ظرفیت کم
  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع

مشاهده این پاوربانک در دیجی کالا


4) شارژر همراه مک دودو MC-864 

#پاوربانک بی سیم با ظرفیت بالا

شارژر همراه مک دودو
شارژر همراه مک دودو

مشخصات شارژر همراه مک دودو

ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت
شدت جریان خروجی 1.5 آمپر، 2.3 آمپر، 4.0 آمپر، 4.5 آمپر
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع دارد
قابلیت های ویژه امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان 2.0 آمپر و بالاتر) ، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان 2.0 آمپر و بالاتر) ، تکنولوژی Quick Charge 4.0 ، امکان شارژ بی‌سیم ، فناوری USB PD
وزن 357 گرم

نقاط قوت 

  • ظرفیت بالا پاوربانک
  • کوچک علی رغم ظرفیت محصول
  • پشتیبانی از شارژ سریع
  • ساخته شده از پلی کربنات مقاوم در برابر حرارت

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • دیر شارژ شدن پاور بانک

5) شارژر همراه بی سیم باسئوس s10

#اقتصادی و دوست داشتنی از باسئوس

شارژر همراه بی سیم باسئوس s10
شارژر همراه بی سیم باسئوس s10

مشخصات شارژر همراه بی سیم باسئوس s10

ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت
شدت جریان خروجی 1.2 آمپر، 1.5 آمپر
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع دارد
قابلیت های ویژه شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان 2.0 آمپر و بالاتر)، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان 2.0 آمپر و بالاتر)، تکنولوژی Quick Charge 3.0، مدیریت هوشمند شارژ، طراحی فانتزی، امکان شارژ بی‌سیم
وزن 216 گرم

نقاط قوت 

  • ارزش خرید بالا
  • سبک
  • پشتیبانی از شارژ سریع

نقاط ضعف 

  • یک خروجی USB

مشاهده این پاوربانک در دیجی کالا


مشاهده ارزان ترین پاوربانک های دیجی کالا از 50 هزار تومان

تصویر ایزی بست

ایزی بست

ما تو ایزی بست بهترین محصولات فروشگاه های اینترنتی رو معرفی می کنیم. از انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی ، لوازم ورزشی ، مد و پوشاک و خلاصه همه چی. اینطوری می تونی با خیال راحت خریدتو انجام بدی :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا