مقایسه

مقایسه گوشی های Samsung Galaxy A12 و Samsung Galaxy M12

بررسی گوشی های Galaxy A12 و Galaxy M12

در این پست  ایزی بست  به مقایسه دو گوشی پرطرفدار و ارزان قیمت بازار یعنی Samsung Galaxy A12 و Samsung Galaxy M12 می پردازیم. هر دو گوشی در بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومان (در زمان نگارش) قرار دارند.

مدل 

گوشی سامسونگ Galaxy A12

گوشی سامسونگ Galaxy M12 

امتیاز ایزی بست 

75

78

وزن

205 گرم

212 گرم

پردازنده‌ی مرکزی

Quad-Core Cortex-A۵۵ & Quad-core Cortex-A۵۵ CPU

Octa-core Cortex-A۵۵ + Octa-core Cortex-A۵۵ CPU

فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

۲.۰ گیگاهرتز

۲.۰ گیگاهرتز

اندازه نمایشگر

۶.۵ اینچ

۶.۵ اینچ

نسخه بلوتوث

۵.۰

۵.۰

نسخه سیستم عامل

Android ۱۱

Android ۱۱

پردازنده‌ی گرافیکی

Mali-G۵۲ GPU

Mali-G۵۲ GPU

دوربین سلفی

دارای لنز از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲ فیلمبرداری: رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)

دارای لنز با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲ رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS) قابلیت عکاسی HDR

تراشه

Exynos ۸۵۰ (۸nm) Chipest

Exynos ۸۵۰ (۸nm) Chipset

ساختار بدنه

قاب پشتی و فریم از پلاستیک

قاب جلو ساخته شده از شیشه قاب پشتی و فریم ساخته شده از پلاستیک

حافظه داخلی

128 گیگ

128 گیگ

پشتیبانی کارت حافظه 

micro sd

micro sd

شبکه های ارتباطی

۲G ۳G ۴G

۴G ۳G ۲G

نوع پردازنده

۶۴ بیتی

۶۴ بیتی

رزولوشن عکس

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

دوربین‌های پشت گوشی

۴ ماژول دوربین

۴ ماژول دوربین

تعداد سیم کارت

دو سیمکارت 

دو سیمکارت

مقدار RAM

چهار گیگابایت

چهار گیگابایت

فیلمبرداری

رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)

رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)

زمان معرفی

۹ آگوست ۲۰۲۱

۱۹ آوریل ۲۰۲۱

ابعاد

۱۶۴x۷۵.۸x۸.۹ میلی‌متر

۱۶۴x۷۵.۹x۹.۷

درگاه‌های ارتباطی

USB Type-C ۲.۰

USB Type-C ۲.۰

حس‌گرها

اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted) شتاب‌سنج (Accelerometer)

شتاب‌سنج (Accelerometer) مجاورت (Proximity) اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)

مشخصات باتری

لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت امکان شارژ سریع باتری با توان ۱۵ وات (Fast Battery Charging ۱۵W)

لیتیوم-یون با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت قابلیت شارژ سریع باتری با توان ۱۵ وات (Fast wireless charging ۱۵W)

فروشنده برتر محصول 

گلکسی M12 و گلکسی A12 گوشی های های اقتصادی و پایه سامسونگ هستند و به دلیل قیمت مقرون به صرفه و مشخصات فنی خوب برای این دسته، مدل های بسیار مورد توجهی هستند. از آنجایی که آنها شباهت های زیادی از جمله قیمت دارند، معمولاً مصرف کنندگان در طول تصمیم گیری خرید بین دو دستگاه شک دارند و ما برای کمک به شما در تصمیم گیری،این پست مقایسه Samsung Galaxy A12 و Samsung Galaxy M12 را برای شما ایجاد کرده ایم. 

طراحی Galaxy A12 و Galaxy M12

Galaxy A12 و Galaxy M12
Galaxy A12 و Galaxy M12
همانطور که در بین گوشی های اقتصادی معمول است، دو دستگاه سامسونگ ساختار ساده‌ای دارند، مانند بدنه دستگاه‌های ساخته شده از پلاستیک و ظاهری ساده. پشت این دو دستگاه دارای ماژول دوربین در یک قطعه مربع با گوشه های گرد است، اما پشت گلکسی M12 علاوه بر بافت دارای نوارهایی است، در حالی که گلکسی A12 دارای پوشش صاف و رنگ متالیک است.
در قسمت جلو تقریباً همان ظاهر، لبه های سخاوتمندانه در اطراف صفحه نمایش برای پارامترهای 2021 و یک بریدگی قطره اشکی در مرکز بالایی داریم. کلید های کنترل صدا و حسگر اثر انگشت در کنار دستگاه ها است، علاوه بر این که هر دو ورودی برای هدفون دارند، که همیشه یک  گزینه خوب برای مصرف کننده هستند.

صفحه نمایش Galaxy A12 و Galaxy M12

صفحه نمایش گوشی های هوشمند یک قسمت اساسی است، زیرا آنها عملاً تمام جلوی دستگاه ها را اشغال می کنند و تمام دستورات را از طریق لمس دریافت می کنند. در مقایسه بین دو مدل سامسونگ، به جز نرخ تازه سازی صفحه نمایش 90 هرتزی گلکسی M12، عملاً کیفیتی مساوی داریم، در حالی که گلکسی A12 دارای 60 هرتز نرخ بروزرسانی است.
علاوه بر این، ما در هر دو دستگاه صفحه نمایش TFT داریم، تنوعی از LCD، با 6.5 اینچ و وضوح HD+، بنابراین گلکسی M12 از ارائه تصاویر روان تر بهره می برد.

دوربین های Galaxy A12 و Galaxy M12

دوربین های Galaxy A12 و Galaxy M12
دوربین های Galaxy A12 و Galaxy M12
یک شباهت دیگر بین دو مدل سامسونگ در مجموعه دوربین ها یافت می شود، زیرا هر دو گلکسی M12 و گلکسی A12 دارای مجموعه اپتیکال یکسانی هستند که از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی، ماکرو 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور عمق MP علاوه بر لنز جلویی 8 مگاپیکسلی.در بخش دوربین هر دو گوشی عملکرد تقریبا یکسانی دارند.
تراشه اگزینوس سامسونگ که گلکسی را مجهز می‌کند، در پردازش تصاویر خوب عمل می کند، مخصوصاً برای عکس‌هایی که با لنز واید 48 مگاپیکسلی گرفته شده‌اند. در مورد فیلم ها، ما یک رابطه دیگر داریم و هر دو قادر به ضبط ویدیو با وضوح فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه هستند.

کارایی Galaxy A12 و Galaxy M12

اگزینوس 850 موجود درGalaxy A12 و Galaxy M12 ، عملکرد خوب و روانی در هر دو گوشی دارند. لازم به یادآوری است که این دو دستگاه دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای داخلی هستند (دارای نسخه های مختلف) که از طریق microSD قابل افزایش است.
هر دو دستگاه‌هایی هستند که برای استفاده های ساده و روزانه طراحی شده‌اند.گلکسی M12 قدرت کمی بیشتری در بازی‌ها دارد. اگر چه انتظار می رود  M12 به دلیل صفحه نمایش 90 هرتزی،عملکردی روان تری در بازی ها داشته باشد، اما  محدودیت‌های پردازنده مسبب آن است که کاربر در بازی‌ها، از تصاویر خیلی روانی بهره نبرد.
همچنین بخوانید : چطور تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنیم؟

باتری Galaxy A12 و Galaxy M12

عمر باتری در دستگاه های خط گلکسی A و گلکسی M نیز نزدیک است، زیرا این دو گوشی هوشمند سامسونگ دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند. با این حال، گلکسی M12 از مصرف انرژی بهینه تری برخوردار است و می‌تواند برای مدتی طولانی‌تر از سوکت شارژر دور بماند.
این دو دستگاه با یک شارژر 15 واتی همراه هستند، با این حال، لازم به یادآوری است که میزان استفاده و تنظیمات، مانند سطوح روشنایی صفحه نمایش، می تواند در عمر باتری تاثیر داشته باشد.

مزایا و معایب Samsung Galaxy A12

مزایا

  • نمایشگر و دوربین خوب
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعت
  • حافظه قابل ارتقا تا 1 ترابایت
  • پورت USB Type-c  و حسگر اثر انگشت دقیق
  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا

معایب

  • عملکرد متوسط پردازنده

مزایا و معایب Samsung Galaxy M12

مزایا

  • قیمت مناسب و ارزش خرید بسیار بالا
  • تنظیمات متنوع دوربین
  • شارژ دهی خوب باتری با امکان فست شارژ
  • جک 3.5 میلی متری و پورت Type-c

معایب

  • نمایشگر TFT

گلکسی A12 در مقابل گلکسی M12 کدام بهتر است؟

هر دو گلکسی A12 و گلکسی M12 دستگاه‌هایی هستند که روی استفاده اولیه متمرکز شده‌اند و برای کسانی است که می‌خواهند کمتر هزینه کنند، اما گلکسی M12 دستگاهی با مجموعه بهتر است، زیرا علیرغم عملکرد کمی بالاتر و صفحه نمایش 90 هرتزی دارد.البته عملکرد Galaxy M12 برای اجرای بازی هایی با بالاترین کیفیت تصویر کافی نیست.
یکی دیگر از عواملی که در حال حاضر گلکسی M12 را به گزینه بهتری برای خرید تبدیل می‌کند، قیمت است، زیرا دستگاه‌های خط گلکسی M را می‌توان با قیمت پایین‌تری خرید.
در دوئل بین گلکسی A12 و گلکسی M12، مدل M برتری نسبی دارد، اما اگر دستگاه خط A ارزان‌تر باشد، نتیجه می‌تواند تغییر کند، زیرا هیچ جنبه‌ای وجود ندارد که گلکسی M12 آنقدر برتر باشد که هزینه‌های بیشتری را توجیه کند.
امیدواریم این پست مقایسه ای ، کمکی در راه انتخاب شما بین دو گوشی Samsung Galaxy A12 و Samsung Galaxy M12 باشد.


تصویر ایزی بست

ایزی بست

ما تو ایزی بست بهترین محصولات فروشگاه های اینترنتی رو معرفی می کنیم. از انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی ، لوازم ورزشی ، مد و پوشاک و خلاصه همه چی. اینطوری می تونی با خیال راحت خریدتو انجام بدی :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا