نقد و بررسیبررسی لپ تاپ

بررسی دقیق لپ تاپ ASUS TUF Dash F15

سبک ، باریک و قدرتمند

مزایا

  • شارژ دهی خوب باتری
  • فوق العاده سبک و باریک برای یک لپ تاپ گیمینگ
  • عملکرد خوب در بازی
  • پورت های زیاد

معایب

  • نبود وبکم
  • رنگ نور پس زمینه کیبورد قابل تغییر نیست

در این پست از سری نقد و بررسی های ایزی بست سراغ لپ تاپ گیمینگ پرطرفدار ایسوس یعنی ASUS TUF Dash F15 رفته ایم. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس از سری اقتصادی TUF کمپانی ایسوس بوده و با کانفیگ های مختلف و قیمت های متفاوتی از حدود 35 تا 60 میلیون در بازار موجود است. مدل معرفی شده با گرافیک RTX 3070 و پردازنده I7 بوده و در زمان نگارش حدود 42 میلیون قیمت دارد. مشخصات کامل تر این مدل  را در زیر مشاهده می کنید.

ASUS TUF Dash F15

ASUS TUF Dash F15
ASUS TUF Dash F15

مشاهده ASUS TUF Dash F15 در دیجی کالا

پردازندهIntel Core i۷ ۱۱۳۷۰H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX ۳۰۷۰ 8GB
صفحه نمایش15.6 اینچ فول اچ دی 144 هرتز
ظرفیت حافظه داخلی۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD
RAM16 گیگ DDR4
وزن2 کیلوگرم
شارژدهی باتریتا 7 ساعت استفاده معمول
مناسبگیم – گرافیک دیزاین – کار های روزمره – کار های سنگین
اقلام همراهشارژر
گارانتی18 ماهه دلتوس

ویدئو بررسی لپ تاپ گیمینگ Asus tuf dash f15


طراحی Asus tuf dash f15

این لپ تاپ فقط 20.3 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن فقط 2 کیلوگرم است که آن را به عنوان یک لپ تاپ بازی بسیار نازک و سبک می کند. هم قسمت بدنه صفحه‌کلید و هم درب لپ‌تاپ از آلومینیوم با رنگ خاکستری زیبا ساخته شده‌اند. با این حال، قسمت پایینی لپ‌تاپ هنوز پلاستیکی است.
دیزاین ASUS TUF Dash F15
دیزاین ASUS TUF Dash F15
Asus TUF Dash F15 همچنین دارای تعداد زیادی پورت است که دو درگاه USB-A در سمت راست لپ‌تاپ دارد. در سمت چپ، یک USB-A دیگر به همراه Thunderbolt 4، HDMI، Ethernet، جک 3.5 میلی متری ترکیبی و یک پورت اختصاصی برای شارژ وجود دارد. در حالی که ایسوس از یک درگاه اختصاصی برای شارژ استفاده می‌کند، شما همچنان می‌توانید TUF Dash F15 را از طریق USB-C شارژ کنید، البته نه به سرعت شارژر اصلی.
صفحه نمایش صفحه نمایش FullHD با نرخ تازه سازی 144 هرتز است که آن را برای گیمینگ مناسب می کند، به خصوص با RTX 3070 . با حداکثر روشنایی حدود 265 نیت و رسیدن به 110 درصد از طیف sRGB، همچنین به اندازه کافی روشن و دارای تفکیک رنگ مناسب است.
حاشیه‌های اطراف نمایشگر از باریک‌ترین قاب‌های دنیا نیست، اما قطعاً آنقدر هم ضخیم نیستند که حواس‌تان را پرت کنند. با این حال، خبری از وبکم در حاشیه نمایشگر نیست. این احتمالا فقط یک اقدام کاهش هزینه برای پایین نگه داشتن قیمت Asus TUF Dash F15 است. اگر به دنبال تماس های ویدئویی یا استریم هستید، باید به فکر خرید یک وبکم جانبی باشید.
صفحه کلید برای تایپ راحت است اما هیچ نورپردازی RGB در آن وجود ندارد؛ باز هم احتمالاً به خاطر کاهش قیمت محصول.
نکته جالب این است که چند کلید اختصاصی بالای صفحه کلید وجود دارد که واقعاً مفید هستند. می‌توانید صدا را بدون نیاز به فشردن کلید Fn و کلیدهای عملکردی، به همراه یک دکمه اختصاصی قطع کردن میکروفون و دکمه‌ای که نرم‌افزار Asus Armory Crate را باز می‌کند، کنترل کنید.
ترک پد خوب است. به اندازه کافی بزرگ است که از حرکات مختلف و چند انگشتیاستفاده کنید و مکانیزم کلیک کردن به اندازه کافی محکم به نظر می رسد، اما برای یک لپ تاپ بازی، باید به فکر خرید یک موس گیمینگ نیز باشید.
همچنین بخوانید: بهترین موس های گیمینگ ارزان زیر 1 میلیون تومان 

ایسوس ترجیح داده است که بلندگوها را در پایین لپ تاپ قرار دهد، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست.

با این حال، آنها به اندازه کافی بلند هستند .

عملکرد Asus tuf dash f15

وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌شود، ما آنها را در یکی از سه دسته مختلف در نظر می گیریم: جایگزین‌های دسکتاپ بسیار قدرتمند، لپ‌تاپ‌های قابل حمل که به شما امکان بازی در هر جایی را می دهند، و آنهایی که در وسط این دو قرار می گیرند. Asus TUF Dash قطعاً همان چیزی است که ما آن را یک لپ تاپ بازی فوق قابل حمل می نامیم.
ASUS TUF Dash F15
ASUS TUF Dash F15
فرقی نمی‌کند که چه بازی‌ای را روی این لپ تاپ بازی میکنید. در هر صورت نرخ فریم قابل قبولی دارد، چه Watch Dogs با RTX روشن، چه Assassin’s Creed Valhalla یا حتی Dirt 5.
RTX 3070 در اینجا نیز بر اساس معماری Ampere انویدیا ساخته شده است که اجرای نسل دوم فناوری ردیابی پرتو آن را به همراه دارد. و این در بازی هایی که از آن پشتیبانی می کنند به عملکرد دستگاه کمک زیادی می کند. به عنوان مثال، ما Metro Exodus را در تنظیمات Ultra محک زدیم که در آن میانگین امتیاز 59 فریم بر ثانیه بدون ردیابی اشعه را به دست آورد. هنگامی که آن را روشن کردیم، به لطف فناوری درخشان DLSS انویدیا، تنها تا 48 فریم در ثانیه کاهش می یابد.
عملکرد CPU به اندازه لپ تاپ های دیگر قوی نیست، تا حد زیادی به دلیل گنجاندن پردازنده Tiger Lake-H35. Core i7-11370H یک قطعه 4 هسته ای و 8 رشته ای است که می تواند تا حدود 4.8 گیگاهرتز را تقویت کند.البته این برای بازی بیش از حد کافی است  – اما برای متخصصان خلاقی که به دنبال استفاده از لپ‌تاپ بازی به عنوان یک ورک استیشن حرفه ای هستند، عالی نیست!

ویدئو بررسی عملکرد ASUS TUF Dash 15 در چند بازی

همچنین بخوانید : بهترین لپ تاپ برای ترید و معامله گری 

شارژدهی باتری Asus tuf dash f15

لپ تاپ های گیمینگ به نوعی به داشتن عمر باتری کوتاه شهرت دارند، اگرچه اخیراً بهبود یافته اند. Asus TUF Dash F15 ، نزدیک به 10 ساعت عمر باتری، در استفاده های روزانه دارد. حتی در تست باتری PCMark 10 که طیف وسیعی از بارهای کاری محاسباتی مختلف را شبیه‌سازی می‌کند، لپ‌تاپ حدود 9 ساعت دوام می‌آورد، به این معنی که این لپ‌تاپ گیمینگ نباید مطلقاً مشکلی برای انجام یک روز کاری کامل داشته باشد.متاسفانه شارژر این دستگاه کمی بزرگ و سنگین است.


لپ تاپASUS TUF Dash 15 را بخرید اگر …

قصد بازی در هر جایی را دارید

با ضخامت کمتر از یک اینچ و حدود 2 کیلو وزن ، این لپ‌تاپ مخصوص بازی است که می‌توانید به راحتی آن را در هر کجا که نیاز دارید حمل کنید. عمر باتری طولانی نیز دیگر مزیت آن برای استفاده در سفر است.

به وبکم نیاز ندارید

بسیاری از زندگی روزمره ما این روزها حول محور تماس‌های تصویری می‌چرخد، اما اگر واقعاً نیازی به  دوربین ندارید، یا اگر دوربین خارجی دارید که به هر حال از آن استفاده می‌کنید، ایسوس TUF Dash F15 یک انتخاب خوب است.

به دنبال جدید ترین سخت افزار ها با قیمت معقول در لپ تاپ خود هستید

پیکربندی اولیه Asus TUF Dash F15 به شما یک Nvidia GeForce RTX 3060 و یک پردازنده Core i7 می دهد. شما این امکانات را می توانید با هزینه زیر 40 میلیون در اختیار داشته باشید.

لپ تاپASUS TUF Dash 15 را نخرید اگر …

اگر رنگ سبز را دوست ندارید

Asus TUF Dash F15 صفحه‌کلید RGB ندارد که با توجه به قیمت خوب آن توجیه پذیر است. با این حال، ایسوس یک LED رنگی(تقریبا سبز کله غازی) را در پشت صفحه کلید انتخاب کرد، بنابراین باید مطمئن شوید که رنگی است که دوست دارید، زیرا نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

محصولات مفید و مرتبط با این پست 

تصویر ایزی بست

ایزی بست

ما تو ایزی بست بهترین محصولات فروشگاه های اینترنتی رو معرفی می کنیم. از انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی ، لوازم ورزشی ، مد و پوشاک و خلاصه همه چی. اینطوری می تونی با خیال راحت خریدتو انجام بدی :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا