مقایسه

مقایسه لپ تاپ های ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3

بررسی دو لپ تاپ محبوب و حدود 20 میلیونی بازار

در این پست ایزی بست به مقایسه دو لپ تاپ پرطرفدار، نسبتا قدرتمند و خوش قیمت بازار یعنی ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3 می پردازیم. هر دو لپ تاپ معرفی شده دارای کانفیگ های مختلفی هستند، اما دو مدل معرفی شده در این جا که اطلاعاتشان را در زیر مشاهده می کنید، حدود 20 میلیون تومان قیمت دارند. (در زمان نگارش)

مدل 

لپ تاپ ASUS VivoBook 15

لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3

امتیاز ایزی بست (100)

78

75

پردازنده

Core i۵

Core i۵

مدل پردازنده

۱۱۳۵G۷

۱۱۳۵G۷

حافظه Cache

هشت مگابایت

هشت مگابایت

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ فول اچ دی 

۱۵.۶ اینچ فول اچ دی

ظرفیت حافظه RAM

۸ گیگابایت

۸ گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت SSD 

1 ترابایت HDD

مدل پردازنده گرافیکی

Geforce MX۳۳۰

MX۳۵۰

حافظه پردازنده گرافیکی

2 گیگابایت

2 گیگابایت

شارژدهی باتری 

تا 4 ساعت 

تا 6 ساعت

تعداد پورت USB 2.0

2 عدد

1 عدد 

تعداد پورت USB 3.0

1 عدد

1 عدد

تعداد پورت USB Type-C

1 عدد

1 عدد

وزن 

1.7 کیلوگرم

1.6 کیلوگرم

نوع صفحه نمایش

TFT LED-backlit LCD

TN

نوع کاربری

مالتی مدیا - دانشجویی - نیمه حرفه ای

مالتی مدیا - دانشجویی - نیمه حرفه ای

فروشنده برتر 

Lenovo IdeaPad 3 انتخاب بهتری برای افرادی است که به عمر باتری تمام روز نیاز دارند، زیرا با شارژ کامل قادر به 6 ساعت شارژدهی است. همچنین دارای همچنین کارت خوان SD است که می توانید در صورت نیاز از آن برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی استفاده کنید. اگرچه این دستگاه به اندازه ASUS VivoBook 15 گزینه های مشخصات زیادی ندارد و Wi-Fi 6 را نیز به عنوان آپشن ندارد.
اگر به دنبال طیف وسیعی از مشخصات برای انتخاب هستید، ASUS VivoBook 15 بهترین دستگاه برای شما خواهد بود. این لپ تاپ گزینه های زیادی برای انتخاب دارد و همچنین Wi-Fi 6 در دسترس است، اما عمر متوسط ​​باتری لپ تاپ برخی را آزار می دهد. گنجاندن بلوتوث قدیمی 4.2 در مدل های ارزان قیمت نیز ناامید کننده است.

مقایسه طراحی ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3

با قیمت 20 میلیون تومانی که این لپ‌تاپ‌ها در اطراف آن قرار گرفته‌اند، VivoBook 15 ایسوس واقعاً جذاب تر است. بسیاری از آن به طراحی حاشیه باریک مربوط می شود. Asus VivoBook 15 با حاشیه‌های فقط 5.7 میلی‌متر به نسبت صفحه نمایش به حاشیه 88 درصدی دست می‌یابد. در مقایسه، Lenovo IdeaPad 3 دارای حاشیه های بسیار بزرگتری در بالا و پایین است. اما همچنین به این معنی است که لنوو لپ‌تاپ بزرگ‌تری است. Asus Vivobook 15 ضخامت هر دو لپ تاپ کمتر از 20 میلی متر است.

مقایسه پردازنده ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3

هر دو لپ تاپ از پردازنده مرکزی Core i5 سری 1135G7 بهره می برند که یکی از جدید ترین مدل های کمپانی اینتل محسوب می شود.

Intel Core i5-1135G7 یک SoC چهار هسته ای و میان رده است که برای استفاده در لپ تاپ های فوق سبک طراحی شده است. پردازنده Tiger Lake-UP3 در سپتامبر 2020 معرفی شد. دارای چهار هسته CPU Willow Cove است که با فرکانس 2.4 گیگاهرتز (سرعت ساعت پایه) و تا 4.2 گیگاهرتز (تقویت 1 هسته ای) کار می کنند.
سرعت کلاک Boost تمام هسته ای روی 3.8 گیگاهرتز است. این یک CPU با قابلیت Hyper-Threading است که امکان تا 8 رشته پردازش همزمان را فراهم می کند.

در مجموع این پردازنده روی هر دو لپ تاپ عملکرد خوب و بی نقصی از خود ارائه می دهد و در کار های معمول به مشکل نخواهید خورد.


مقایسه حافظه رم ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3

هر دو لپ تاپ از 8 گیگ حافظه رم DDR4 بهره می برند. این میزان رم برای دستگاه هایی در این رنج قیمت کاملا معمول است و باید بگوییم عملکرد خوبی در هر دو دستگاه دارد و کمبودی از این بابت حس نخواهید کرد.


مقایسه حافظه داخلی ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3

در این قسمت برگ برنده در دست لپ تاپ ایسوس است. این لپ تاپ در این کانفیگ به یک هارد SSD 512 گیگی مجهز شده که در برابر هارد دیسک 1 ترابایتی لنوو Ideapad 3 عملکرد بسیار بهتر و سریع تری در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد.


مقایسه شارژ دهی ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3

اگر از لپ تاپ خود در سفر یا جا های مختلف که دسترسی راحت به برق ندارید استفاده می کنید، پس چشم بسته لپ تاپ لنوو را انتخاب کنید ؛ چرا که عملکرد بسیار بهتری نسبت رقیب خود دارد.

در استفاده معمول لپ تاپ لنوو قادر به 6 ساعت (با برخی صرفه جویی ها تا 8 ساعت) شارژ دهی است در حالی که این عدد در لپ تاپ ایسوس به سختی به 4 ساعت می رسد.

همچنین بخوانید : مقایسه گوشی های Samsung Galaxy A12 و Samsung Galaxy M12

مقایسه پردازنده گرافیکی ASUS VivoBook 15 و Lenovo IdeaPad 3

لپ تاپ ایسوس دارای یک پردازنده گرافیکی MX330 و در مقابل لنوو به MX350 مجهز شده است.  گرافیک Lenovo Ideapad 3 کمی قدرتمند تر از لپ تاپ ASUS است. اگر چه هیچکدام از این لپ تاپ های برای گیم (حرفه ای) مناسب نیستن اما در مقام مقایسه و در بازی FIFA 21 ، گرافیک MX350 حدود 150 FPS خروجی میدهد و این عدد در گرافیک MX330  حدود 130 FPS است.


مزایا و معایب ASUS VivoBook 15

مزایا 

  • پردازنده قدرتمند و نسل جدید اینتل
  • سبک و قابل حمل
  • هارد SSD پرسرعت
  • طراحی دلنشین
  • مناسب کار های روزانه و نیمه حرفه ای

معایب

  • شارژ دهی کم باتری
  • نمایشگر می توانست کیفیت بهتری داشته باشد

مزایا و معایب Lenovo IdeaPad 3

مزایا

  • پردازنده قدرتمند و نسل جدید اینتل
  • کیبورد خوش تایپ
  • شارژدهی خوب باتری
  • مناسب کار های روزانه و نیمه حرفه ای

معایب

  • عدم تجهیز به هارد SSD ( در این مدل)
  • نمایشگر می توانست کیفیت بهتری داشته باشد


تصویر ایزی بست

ایزی بست

ما تو ایزی بست بهترین محصولات فروشگاه های اینترنتی رو معرفی می کنیم. از انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی ، لوازم ورزشی ، مد و پوشاک و خلاصه همه چی. اینطوری می تونی با خیال راحت خریدتو انجام بدی :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا