نقد و بررسی

بررسی دقیق تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite

بزرگ ، جذاب ، خوش قیمت با قلم S-Pen

Samsung Galaxy Tab S6 Lite یک رقیب خوب برای iPad های ارزان اپل است و مسلماً بهترین تبلت غیر پرچمدار شرکت سامسونگ است که تا به حال عرضه شده. دارای نقاط قوت زیادی است، از گنجاندن قلم S گرفته تا گزینه های سفارشی سازی نرم افزار و طراحی نسبتا قوی و زیبا. با این حال، برخی از مشکلات عملکردی وجود دارد که می تواند بر تجربه کلی کاربر تأثیر بگذارد.

نقاط قوت 

  • طراحی قوی و جذاب 
  • گزینه های سفارشی سازی فراوان محیط کاربری
  • قلم S Pen داخل جعبه محصول با عملکرد خوب
  • گیگ رم 
  • نمایشگر بزرگ و با کیفیت 
  • مناسب کار های روزانه ، بازی ، طراحی و تماشای فیلم

نقاط ضعف

  • برخی مشکلات و لگ در عملکرد Spen 
  • کمی سنگین 
  • نبود حسگر اثر انگشت (امکان ورود با تشخیص چهره)

 مشاهده تبلت در فروشگاه دیجی کالا

مشاهده تبلت در فروشگاه مقداد آی تی 


طراحی و دیزاین تبلت Galaxy Tab S6 lite

سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت دارای یک  قاب فلزی در پشت است و این مواد باعث می شود تا مقاومت سختی به آن بدهد، گویی می تواند از چند بار افتادن جان سالم به در ببرد. قاب فلزی به این معنی است که دستگاه کمی سنگین است، با این حال، در 467 گرم – برای مقایسه حداقل دو برابر سنگین تر از بسیاری از تلفن های هوشمند است.
با ابعاد 244.5 x 154.3 x 7 میلی‌متر، با توجه به قطر صفحه‌نمایش، اندازه نسبتاً متوسطی است و مطمئناً اندازه لپ‌تاپ نیست – در واقع ما توانستیم تبلت را در جیب‌های بزرگ روی برخی از لباس‌ها جادهیم.
Galaxy Tab S6 lite
Galaxy Tab S6 lite
یکی از ویژگی‌های طراحی که ممکن است برخی را خوشحال کند این است که قاب اطراف صفحه نمایش در مقایسه با آی‌پدها و گلکسی تب A بسیار باریک است. نسبت پایین صفحه نمایش به بدنه به این معنی است که دستگاه صفحه نمایش خوبی دارد بدون اینکه احساس بزرگی در دست داشته باشید.
Galaxy Tab S6 Lite دوربین پشتی را در گوشه بالا سمت چپ قرار داده است (اگر دستگاه را در جهت عمودی نگه دارید). یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری در بالای دستگاه، یک دکمه روشن/خاموش و دکمه تنظیم صدا در لبه سمت راست و یک پورت USB-C در لبه پایینی وجود دارد.
همه تبلت های مقرون به صرفه دارای پورت USB-C نیستند، زیرا برخی از آنها دارای micro USB هستند که برای انتقال داده و شارژ کندتر است، بنابراین ما خوشحالیم که در اینجا این پورت گنجانده شده است. جک صدا همچنین بسیاری از کاربران هدفون های سیمی را خوشحال می کند.
Tab S6 Lite در رنگ‌های خاکستری آکسفورد، آبی آنگورا یا رز شیفون عرضه می‌شود، اگرچه همه رنگ‌های مختلف در هر منطقه موجود نیست. مدل بررسی ما همانطور که در تصویر مشاهده می شود، آکسفورد گری بود.
Samsung Galaxy Tab S6 Lite دارای قلم S Pen در جعبه است که برای طراحی، طراحی و یادداشت برداری مفید است. برخلاف Galaxy Tab S6 ، هیچ شکافی در بدنه برای قرار دادن قلم وجود ندارد، بنابراین باید آن را به صورت مغناطیسی روی لبه سمت راست قرار دهید، هر چند اگر از گارد مخصوص این تبلت استفاده کنید، جایی برای قرار دادن قلم در آن وجود دارد.
Galaxy Tab S6 lite
Galaxy Tab S6 lite

همچنین بخوانید : بهترین تبلت های زیر 5 میلیون تومان


صفحه نمایش Galaxy Tab S6 lite

Samsung Galaxy Tab S6 Lite دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی LCD با رزولوشن 2000 در 1200 است. این تبلت تنها 0.1 اینچ کوچکتر از تبلت غیر Lite است، اما فقدان پنل AMOLED با وضوح بالاتر یکی از قربانیان این تبلت مقرون به صرفه است.
کیفیت صفحه نمایش برای LCD بسیار خوب و روشن است، و حتی زمانی که در فضای باز هستید به راحتی قابل مشاهده است، اما گاهی اوقات رنگ ها در مقایسه با نمایشگرهای دستگاه های دیگر، و زمانی که در حال بازی یا تماشای بازی بودیم، کمی شسته به نظر می رسند.
رزولوشن پایین فیلم ها گاهی قابل توجه بود. با گفتن اینکه بسته به سرویس‌های پخشی که محتوا را در آن تماشا می‌کنید یا بسته اشتراک شما، این وضوح ممکن است تمام چیزی باشد که به آن نیاز دارید، و فقط کسانی که به محتوای 4K دسترسی دارند ممکن است متوجه شوند که تبلت توانایی نمایش تمام جزئیات را ندارد.
علاوه بر این، نسبت تصویر 5:3 فقط یک قدم از 16:9 فاصله دارد (دقیقاً 15:9 است)، که نسبت تصویری است که تعداد زیادی از برنامه های تلویزیونی و فیلم های پخش جریانی در آن پخش می شوند. این بدان معناست که هنگام تماشای محتوا، نوارهای مشکی برجسته ای در بالا و پایین صفحه نمایش ندارید، همانطور که در آیپدها مشاهده می کنید که نمایشگرهای 4:3 دارند.
Tab S6 lite
Tab S6 lite
به دلیل فناوری صفحه نمایش LCD، نمایشگر سیاه را کاملاً روشن نشان می دهد، به این دلیل که LCD با نمایش همه رنگ ها به طور همزمان سایه ایجاد می کند، برخلاف پنل های LED که به سادگی LED را خاموش می کنند تا سیاه شود. نتیجه این است که وقتی به چیزی تاریک نگاه می کنید، برای مثال اگر از حالت تاریک اندروید 10 استفاده می کنید، نمایشگر همچنان روشن به نظر می رسد که برای چشمان شما آرامش بخش نیست و به نظر نمی رسد در مصرف باتری صرفه جویی زیادی کند. این مشکلی است که Tab S6 Lite با تمام دستگاه های LCD مشترک دارد.
هنگام کشیدن انگشت روی صفحه با قلم S یا انگشت متوجه شدیم که صفحه نمایش کمی کمتر از سایر تبلت ها پاسخ می دهد. احساس می شد اصطکاک یا مقاومت بیشتری وجود دارد. دقیقاً مشخص نیست که چرا این مورد است.در هر صورت، هنگام کشیدن انگشت برای پیمایش یا طراحی با قلم S کمی آزاردهنده بود.
ما در نهایت به این عادت کردیم، اما هنگام استفاده از دستگاه در کنار آی‌پد با قلم اپل، این مشکل نسبتاً قابل توجه است. مشکل اصلی قلم S ما با تشخیص کف دست بود. در آی‌پدها، وقتی از اپل پنسیل استفاده می‌شود، دستگاه می‌تواند تشخیص دهد که آیا اپل پنسیل، انگشت یا کف دست شما در حال لمس صفحه نمایش است و ورودی‌ های صفحه دوم را نادیده می‌گیرد.
این بدان معناست که می‌توانید کف دست خود را روی صفحه قرار دهید وقتی در حال طراحی یا نوشتن هستید.
با این حال، اگر هنگام استفاده از S Pen، کف دست خود را روی صفحه نمایش Galaxy Tab S6 Lite قرار دهید، دستگاه فکر می کند که ورودی جداگانه ای است و بر این اساس پاسخ می دهد. بنابراین می امکان دارد به طور تصادفی یک خط بکشید، یا برش اسکرین شات را تغییر دهید، یا حتی با کشیدن انگشت و باز کردن برنامه‌ها، ناوبری تلفن را شروع کنید. اگر سامسونگ می‌خواهد بهترین تجربه قلم را روی تبلت‌های خود ارائه دهد، واقعاً نیاز به توسعه فناوری تشخیص کف دست دارد.

 مشخصات، عملکرد و دوربین Samsung Galaxy Tab S6 Lite

Samsung Galaxy Tab S6 Lite از چیپست Exynos 9611 ساخته شده توسط خود سامسونگ استفاده می کند که قبلاً در تعدادی از گوشی های میان رده و مقرون به صرفه مانند Galaxy A51 و Galaxy A50s دیده بودیم. این کانفیگ با 4 گیگابایت رم جفت شده است.
Exynos 9611 چیپست قدرتمندی نیست، اما اگر کارهای سنگین انجام ندهید کاملا خوب است. ما متوجه شدیم که بازی‌های متوسط و بهینه‌سازی شده به‌خوبی بر روی دستگاه اجرا می‌شوند، بنابراین می‌توانیم از مسابقات Call of Duty: Mobile لذت ببریم، اما بازی‌هایی که بیش از حد سنگین هستند ، تاخیر و لگ دارند.
تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite
تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite
مشکل اصلی از نظر عملکرد سرعت ناوبری است، زیرا هنگام کشیدن بین منوها، ضربه زدن روی صفحه برای تایپ یا باز کردن یک برنامه جدید، کمی تأخیر وجود دارد. هرکسی که از تبلت ها یا گوشی های رده پایین استفاده می کند، به این عادت خواهد کرد، زیرا این فقط نشانه ای از مشخصات متوسط ​​است، اما در نتیجه استفاده از Galaxy Tab گاهی اوقات ممکن است کمی خسته کننده باشد.
 وقتی Tab S6 Lite را در تست بنچمارک قرار دادیم، امتیاز چند هسته ای 1313 را به دست آورد . کمتر از نیمی از گلکسی S20 3061. این یک امتیاز بسیار پایین است. می‌توانیم آن را با گوشی‌های هوشمند مقایسه کنیم. سرعت Tab S6 Lite فقط برخی از رقبای فوق‌العاده پایین‌رده مانند Redmi را شکست داد (Note 8T آن 1158 گرفت) و حتی در برابر گوشی‌های میان رده مانند Oppo Reno 2Z (1482) شکست خورد.
در مجموع، عملکرد Tab S6 Lite در اینجا بسیار ضعیف بود، که این موضوع کرش در بازی ها و ناوبری کند را توجیه میکند.
در مورد دوربین ها، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است.
بعید است که بجای گوشی هوشمند خود با این دستگاه عکاسی زیادی انجام دهید، و این چیز خوبی است، زیرا تصاویر کمی تیره به نظر می‌رسند. هر چند نه چندان وحشتناک.
در قسمت جلویی یک دوربین 5 مگاپیکسلی وجود دارد که در صورت برقراری تماس‌های ویدیویی مکرر یا گرفتن عکس‌های سلفی، احتمالاً کاربرد بیشتری خواهد داشت. در حالی که سخت افزار خوب است اما عالی نیست، تعداد حالت های مختلف موجود سلفی برای بسیاری شگفتی خوشایند خواهد بود.
حالت Live Focus وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پس‌زمینه یک عکس را پس از گرفتن آن ویرایش کنید، AR Doodle، که به شما امکان می‌دهد از قلم S برای ترسیم روی صورتتان در زمان واقعی استفاده کنید، همچنین گزینه‌های فیلتر و زیبایی نیز وجود دارد. همچنین فیلمبرداری 1080p هم در دوربین عقب و هم در دوربین جلو وجود دارد.

 نرم افزار و سیستم عامل Samsung Galaxy Tab S6 Lite

Samsung Galaxy Tab S6 Lite اندروید 10 را با رابط کاربری One UI سامسونگ اجرا می کند.

 در One UI، همه برنامه‌های دانلود شده به جای صفحه اصلی ، به کشوی برنامه ارسال می‌شوند، که سفارشی‌سازی صفحه اصلی خود را تنها با قرار دادن برنامه‌های خاص در آن آسان‌تر می‌کند.
دستگاه‌های سامسونگ همچنین دارای طیف وسیعی از ویجت‌های مفید هستند که می‌توانید در صفحات اصلی تبلت خود قرار دهید، مانند آب‌وهوا، کنترل‌های Spotify و پیش‌نمایش ایمیل، بنابراین در مجموع One UI گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را نسبت به سایر فورک‌های اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد.
در حالی که ویژگی‌های One UI به خوبی روی تبلت‌ها کار می‌کنند، گوگل سال‌ها برای ایجاد یک سیستم‌عامل مناسب برای تبلت‌ها تلاش می‌کند، و خود اندروید هنوز به خوبی iPadOS اپل روی این دیوایس ها موفق نبوده.
تبلت‌های اندرویدی تا به امروز معمولاً از نظر تجربه کاربری در مقایسه با آی‌پدها کمی ضعیف تر بوده‌اند، و در اینجا هم همین‌طور است. ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای متمایز کردن تجربه تبلت از یک گوشی هوشمند بزرگ وجود دارد.
از جنبه مثبت، ترفندهای زیبای S Pen وجود دارد که استفاده از آنها سرگرم کننده است، که همه آنها به لطف یک نماد کوچک که وقتی تبلت تشخیص می دهد که قلم در حال استفاده است، به راحتی از صفحه اصلی قابل دسترسی است. یا از طریق دکمه ای روی خود قلم.
اینها عبارتند از Create Note، که پنجره کوچکی را نشان می‌دهد که می‌توانید روی آن خط خطی کنید، Screen Write که به شما امکان می‌دهد یک اسکرین شات بگیرید و آن را حاشیه‌نویسی کنید.
بسته به خط کاری شما، این ویژگی های قلم S ممکن است واقعا به بهره وری شما کمک کند، اگرچه همانطور که قبلاً ذکر کردیم عدم تشخیص کف دست از لذت شما می کاهد.
همچنین شایان ذکر است که فقدان یک صفحه کلید جانبی اختیاری در زمان نوشتن مقاله (مگر اینکه یک جایگزین بلوتوث شخص ثالث را انتخاب کنید) به این معنی است که نوشتن چیزی طولانی‌تر از یک یادداشت سریع، شما را ملزم به استفاده از صفحه‌کلید روی صفحه می‌کند.

باتری و شارژدهی Samsung Galaxy Tab S6 Lite

Samsung Galaxy Tab S6 Lite از یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که برای تبلت‌هایی با این اندازه کاملاً استاندارد است. ما تحت تاثیر عمر باتری دستگاه قرار گرفتیم، زیرا به راحتی در طول یک روز استفاده معمولی دوام می آورد (منظور ما، تماشای یک ساعت یا بیشتر ویدیوی YouTube، انجام بازی  و پاسخ دادن به پیام های رسانه های اجتماعی در صورت نیاز است. ).
حتی وقتی نوبت به کارهای سخت‌تر، مانند تماس‌های ویدیویی طولانی‌تر می‌رسد، هرگز نگران تأثیر این تماس‌ها بر عمر باتری نبودیم. برخلاف گوشی‌های هوشمند، و مانند بسیاری از تبلت‌ها، Samsung Galaxy Tab S6 Lite دستگاهی نیست که احساس کنید باید روزانه آن را شارژ کنید.
تب اس 6 لایت از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند که حتی برای گوشی‌های هوشمند نیز بسیار کم است.

آیا Samsung Galaxy Tab S6 Lite مناسب من است؟

Samsung Galaxy Tab S6 Lite را بخرید اگر …

  • دوست دارید صفحه اصلی خود را سفارشی کنید

به لطف ابزارک‌ها و کشوی برنامه One UI، سفارشی کردن صفحه اصلی تبلت در Galaxy Tab S6 Lite آسان‌تر از همیشه است، با بلوک‌های خبری، کنترل‌های Spotify، آب‌وهوا و پوشه‌های برنامه که همگی در جایی که می‌خواهید قرار می‌گیرند.
  • از قلم برای کار های معمولی استفاده می کنید

Samsung Galaxy Tab S6 Lite همراه با قلم S ارائه می‌شود، که آن را برای هرکسی که به دنبال تبلتی که بتواند با آن از قلم استفاده کند، گزینه‌ای عالی است. قلم S دارای ویژگی های خوبی است که آن را برای طیف وسیعی از کارها مفید می کند.
  • تبلتی با شارژدهی عالی می خواهید

ما از مدت زمان استفاده از Galaxy Tab S6 Lite تحت تأثیر قرار گرفتیم، بنابراین اگر تبلتی می خواهید که نیازی به شارژ روزانه نداشته باشید، این انتخاب خوبی است. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که فقط به دنبال تبلتی برای استفاده گاه به گاه هستید.

Samsung Galaxy Tab S6 Lite را نخرید اگر …

  • ناوبری سریع را دوست دارید

علیرغم بسیاری از نکات مثبت، استفاده از Samsung Galaxy Tab S6 Lite کمی کندتر از iPad است و بسته به اینکه چقدر از تبلت خود استفاده می کنید، این می تواند آزاردهنده باشد.
  • نیاز به تایپ طولانی دارید

به دلیل کندی جزئی ذکر شده در بالا و عدم وجود گزینه صفحه کلید فیزیکی، نوشتن اسناد طولانی بر روی تبلت ممکن است دشوار باشد. برای پیام های رسانه های اجتماعی، ایمیل های کوتاه، یادداشت برداری و جستجو در اینترنت خوب است، اما ممکن است برای مقاله نویسی عالی نباشد.
  • می خواهید با تبلت خود طراحی کنید

عدم تشخیص کف دست روی صفحه نمایش می تواند استفاده از قلم را کمی آزاردهنده کند، به خصوص بسته به نحوه نوشتن. اگر دوست دارید هنگام نوشتن یا طراحی دست خود را روی صفحه قرار دهید، این تبلت مناسب شما نیست.
تصویر ایزی بست

ایزی بست

ما تو ایزی بست بهترین محصولات فروشگاه های اینترنتی رو معرفی می کنیم. از انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی ، لوازم ورزشی ، مد و پوشاک و خلاصه همه چی. اینطوری می تونی با خیال راحت خریدتو انجام بدی :)

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا