راهنمای خرید لپ تاپ

معرفی سه مدل بهترین لپ تاپ زیر 10 میلیون [زمستان 1402]

بررسی ارزان ترین لپ تاپ های بازار

خوش آمدید به راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های زیر 10 میلیون تومان! در این پست، بهترین گزینه های اقتصادی را برای شما بررسی خواهیم کرد. این لپ تاپ ها، مناسب کاربرانی هستند که محدودیت بودجه دارند. همچنین، اگر شما از لپ تاپ خود برای وبگردی، تماشای فیلم یا کارهای اداری و روزانه استفاده می کنید، این گزینه ها برای شما مناسب خواهند بود. با در نظر گرفتن نیاز های خود، می توانید لپ تاپی را که بهترین رابطه قیمت و کیفیت را دارد انتخاب کنید. با ما همراه باشید.


لپ تاپ های بررسی شده در یک نگاه

Lenovo V15 IGL
Lenovo V15 IGL
بهترین لنوو

مشاهده قیمت
Asus E510MA
Asus E510MA
بهترین ایسوس

مشاهده قیمت
Lenovo IdeaPad 1
Lenovo IdeaPad 1
بهترین 11 اینچی

مشاهده قیمت

هنگام خرید لپ تاپ زیر 10 میلیون به چه نکاتی توجه کنیم؟

✅ پردازنده

✅ رم

✅ هارد

✅ شارژدهی

✅ قابلیت ارتقا

✅ پورت ها

حالا برویم سراغ معرفی بهترین لپ تاپ های ارزان و زیر 10 میلیون تومان . لطفا توجه داشته باشید که لپ تاپ های معرفی شده ، ممکن است کانفیگ های مختلفی داشته باشند. به همین خاطر مشخصات ، فقط برای همان مدل بررسی شده است.


1) بهترین لپ تاپ زیر 10 میلیون لنوو

مشخصات کلیدی 

  • پردازنده : Celeron N4020
  • نمایشگر : 15.6 اینچ
  • رم : 4 گیگ
  • هارد : 256 گیگ SSD

بدون شک لنوو از شرکت‌های برتر در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه است. لپ تاپ زیر 10 میلیون این شرکت به نام Lenovo V15 IGL – N4020 4GB از مشخصات خوبی برخوردار است که برای کاربری روزمره مناسب می باشد. این لپ‌تاب تقریباً ۲۰ میلیمتر ضخامت دارد و وزنی معادل ۱/۸۵ کیلوگرم دارد که سبک بودن آن را نشان می دهد.

صفحه نمایش ۱۵/۶ اینچی آن از پنل TFT با رزولوشن HD بهره می‌برد که کیفیت خوبی دارد. همچنین پورت‌های متنوعی در لبه‌های چپ و راست تعبیه شده اند که برای این لپ‌تاب کاملا کافی هستند. با این ویژگی‌ها، لنوو V15  از محصولات با ارزش خرید بالای این شرکت محسوب می شود.

البته با توجه به اینکه لنوو V15، از پردازنده Celeron استفاده می‌کند، انتظار عملکرد بالا از آن نباید داشت. پردازنده‌های Celeron ارزان‌قیمت هستند و توانایی پردازشی کمی دارند. این CPU معمولا روی لپ تاپ های ارزان و پایین رده سوار می شوند. با این حال، برای وظایف سبک مانند مرور اینترنت، نوشتن متون، مکالمات آنلاین و تماشای ویدئوها، کارایی کافی دارد. اما برای بازی، ویرایش ویدئو و فعالیت‌های سنگین پردازشی، کمترین انتظاری از این لپ تاپ نداشته باشید.

مزایا

  • مقرون به صرفه 
  • سبک 
  • عملکرد بی صدا 
  • هارد SSD پر سرعت 
  • ارتقا پذیری
  • کیبورد خوش تایپ 

معایب

  • حافظه داخلی کم
  • شارژدهی ضعیف 

مشاهده نظرات خریداران 


2) بهترین لپ تاپ زیر 10 میلیون ایسوس

مشخصات کلیدی 

  • پردازنده : Celeron N4020
  • نمایشگر : 15.6 اینچ
  • رم : 4 گیگ
  • هارد : 256 گیگ SSD

اگر یک لپ تاپ پانزده اینچی، زیر 10 میلیون و سبک برای کار های روزمره می خواهید، این لپ تاپ مناسب شماست!

لپ تاپ ایسوس E510MA-BR979 یکی از مدل‌های محبوب در کلاس لپ تاپ‌های ارزان قیمت است. ظاهر ساده اما مدرن آن باعث شده تا کاربران زیادی را به خود جذب کند. همان‌طور که گفته شد وزن فقط ۱.۵۷ کیلوگرمی آن باعث می‌شود بتوان آن را به راحتی همراه خود حمل کرد.

از نظر سخت‌افزاری، اگرچه پردازنده اینتل سلرون آن جزو پردازنده‌های ضعیف به شمار می‌رود، اما برای انجام وظایف سبک کافی است. البته بازی، ویرایش ویدئو و کارهای سنگین دیگر با این لپ تاپ ممکن نیست. ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی پرسرعت SSD باعث می‌شود، سیستم عملکرد مناسبی در هم رده های خود داشته باشد.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن HD، تصاویر و رنگ ها را نسبتا قابل قبول نشان می دهد و برای کاره های روزمره و فیلم دیدن، مناسب است. باتری ۴۲ وات ساعتی آن هم می‌تواند 3 تا 4 ساعت دوام بیاورد که کمی از هم رده های خوش بهتر است.

از دیگر مشخصات خوب این محصول می‌توان به داشتن پورت‌های مختلف ارتباطی از جمله USB-C ،HDMI ،USB ، وبکم و … اشاره کرد. طبق بررسی‌های انجام شده توسط کاربران، نرم‌افزارهای رایج هم بدون مشکل روی آن نصب و اجرا می‌شوند.

البته باید اشاره کرد که به دلیل داشتن پردازنده ضعیف، این لپتاپ خصوصاً در مواقع بارگذاری سنگین سیستم، ممکن است کمی کند عمل کند. در مجموع اگر قصد تهیه یک لپتاپ ارزان قیمت برای انجام وظایف سبک دارید، Asus E510MA-BR979 می‌تواند گزینه خوبی باشد.

مزایا

  • مقرون به صرفه 
  • بسیار باریک و سبک 
  • دیزاین شیک بدنه
  • حافظه پرسرعت 
  • شارژدهی قابل قبول 
  • تاچ پد روان 

معایب

  • رم غیر قابل ارتقا 
  • اسپیکر می توانست بهتر باشد

مشاهده نظرات خریداران 


3) بهترین لپ تاپ یازده اینچی زیر 10 میلیون

مشخصات کلیدی

  • پردازنده : ATHLON  Silver 3050e
  • نمایشگر : 11.6 اینچ
  • رم : 4 گیگ
  • هارد : 128 گیگ SSD

برخی لپ‌تاپ‌ها به طور کامل برای استفاده عمومی و انجام کارهای روتین روزمره طراحی شده‌اند و در آنها به همه مشخصات مهم توجه شده است. یکی از این لپ‌تاپ‌ها،Lenovo IdeaPad 1 است.

این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش ۱۱/۶ اینچی دارد که با توجه به ابعاد بسیار کوچک بدنه‌اش، می‌توان آن را، بسیار آسان حمل و حتی در کیف دستی جابه‌جا کرد. علی‌رغم اندازه کوچک، ظاهر IdeaPad 1، شیک و جذاب است.

برای یک لپ‌تاپ در این رده کاربری و اندازه، انتظار مشخصات سخت‌افزاری بالا را نداریم. در این لپ تاپ پردازنده‌ ATHLON  Silver 3050e و گرافیک یکپارچه ای‌ام‌ دی بکار رفته‌اند. این سخت افزار به راحتی از پس کار های روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم و اجرای نرم افزار های سبک و اداری، بر می آید.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ نمونه ساده‌ای با پنل TN و وضوح HD است. اگر چه تصاویر وضوح قابل قبولی دارند، اما رنگ ها نسبتا مرده هستند و از این رو چنگی به دل نمی زند. به هر حال با توجه به قیمت، می توان از این ضعف لپ تاپ چشم پوشی کرد.

کیبورد جزیره‌ای و تاچ‌پد نسبتا بزرگ آن، عملکرد روانی دارند و نیاز های یک کاربر معمولی را کاملا بر طرف می کنند. همچنین وبکم به کار رفته در لپ تاپ اگر چه کیفیت بالایی ندارد، اما برای تماس ویدئویی و شرکت در کلاس های آنلاین، جوابگوست.

نقطه ضعف دیگر این لپ تاپ ، حافظه داخلی کم آن در این مدل است که تنها 128 گیگ است. البته خوشبختانه هارد دستگاه قابل تعویض و ارتقا است. همچنین شما می توانید مدل کاستوم 256 گیگ این لپ تاپ را ، این جا مشاهده کنید.

در مجموع این لپ‌تاپ با توجه به ابعاد، شارژدهی، قابلیت‌ها و قیمت بسیار مناسبی که دارد، گزینه‌ای فوق‌العاده برای کسانی است که دنبال لپ‌تاپی بسیار سبک و کوچک برای حمل آسان و انجام کارهای روزمره هستند.

مزایا

  • کیفیت ساخت مناسب و احساس خوب
  • کیبورد خوش تایپ 
  • کوچک، سبک و بسیار قابل حمل 
  • تاچ پد قابل قبول 
  • هارد پرسرعت (+قابل ارتقا) 
  • جذب نکردن اثر انگشت
  • شارژدهی عالی تا 5 ساعت

معایب

  • حاشیه زیاد نمایشگر
  • حافظه داخلی کم 
  • نداشتن درگاه USB-C

مشاهده نظرات خریداران 


مقالات مشابه 

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های بازار 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ زیر 40 میلیون تومان

سه مدل بهترین لپ تاپ اچ پی از 20 تا 60 میلیون 


لپ تاپ زیر 10 میلیون مناسب چه کسانی است؟

لپ تاپ‌های با بودجه زیر ۱۰ میلیون تومان می‌توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که تنها نیاز به یک لپ تاپ ساده دارند تا بتوانند کارهای روزمره مانند مرور اینترنت، تایپ متون و استفاده از نرم‌افزارهای اداری را انجام دهند.

دانشجویانی که برای تحصیل و شرکت در آزمون‌های آنلاین نیاز به لپتاپ دارند یا کسانی که در خانه تنها برای انجام کارهای سبک لپتاپ می‌خواهند، می‌توانند از این لپتاپ‌ها استفاده کنند.

افرادی که بودجه محدودی دارند نیز می‌توانند از این لپتاپ‌ها به عنوان گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه استفاده کنند. البته سخت‌افزارهای استفاده شده در این رده قیمتی معمولاً برای بازی، ویدئو و کارهای حرفه‌ای توصیه نمی‌شوند و تنها برای انجام وظایف ساده مناسب اند.


لپ تاپ ارزان بخرم یا کامپیوتر ؟

لپ تاپ و کامپیوتر
لپ تاپ و کامپیوتر

تصمیم‌گیری در مورد خرید لپ‌تاپ ارزان یا کامپیوتر به چند عامل بستگی دارد که اصلی ترین آن ها را در ادامه می گوییم:

– اگر دائما در محل ثابتی مانند خانه هستید و نیازی به حمل و نقل دستگاه ندارید، کامپیوتر دسکتاپ به دلیل قیمت و امکانات بهتر ، انتخاب بهتری است.

– اگر زیاد جابه‌جا می‌شوید یا دوست دارید در هر جا کار کنید، طبیعتا لپ‌تاپ بهتر است.

– اگر قصد بازی یا کارهای سنگین گرافیکی دارید، یک کامپیوتر مید-رنج  عملکرد بهتری نسبت به لپ تاپ با همان قیمت دارد.

بنابراین بسته به نیازها، بودجه و شرایطتان می‌توانید یکی از این دو را انتخاب کنید. در موارد ساده، لپ‌تاپ ارزان می‌تواند گزینه بهتری باشد.


لپ تاپ ارزان از کدام برند بگیرم؟

برندهای معتبری مانند لنوو، ایسوس، اچ‌پی و دل، تولیدکنندگان اصلی لپ‌تاپ‌های اقتصادی هستند که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند. لنوو با لپ‌تاپ‌های سری آیدئاپد، ایسوس با مدل‌هایی مانند E200 و E402 و اچ پی با سری Pavilion در این بازار حضور دارند. البته در این رده قیمتی تفاوت‌های فنی زیادی وجود ندارد و بیشتر باید از لحاظ کیفیت ساخت،قابلیت ارتقا پذیری و خدمات پس از فروش تصمیم گیری کنید.


سوال و جواب های کوتاه خودمونی درباره لپ تاپ زیر 10 میلیون

لپ تاپ ارزون و زیر ده میلیون برای بازی خوبه؟

لپ تاپای ارزون ، اصلا برای بازی نیستن. پردازندشون ضعیفه و گرافیک جدا هم ندارن. بازی ها یا اجرا نمیشن، یا باگ میخوره و یا این که پر از لگه. شاید فقط بشه بازیای قدیمی و بچه گونه روشون اجرا کرد. برای بازی باید لپتاپ بهتر و گرون‌تری بخری که پردازنده و گرافیکش قوی‌تر باشه. اینا فقط برای کارای سبک مناسبن.

لپ تاپ ارزون همش هنگ نمیکنه؟

اکثر این لپ تاپ ها پردازنده سلرون (Celeron) روشون سواره که خیلی قدرتمند نیست. مخصوصا وقتی کارای سنگینی مثل ادیت ویدیو و اینا رو میخوای انجام بدی ، هنگ میکنه. ولی برای مرور اینترنت و یوتیوب و این کارای ساده ، اذیتت نمیکنه. اگه خیلی زیاد میخوای ازش کار بکشی بهتره لپتاپ بهتری بخری با پردازنده قدرتمندتر.

لپ تاپ دانشجویی هم لپ تاپ ارزون حساب میشه؟

آره دیگه لپ تاپ دانشجویی هم معمولا جزو لپ تاپای ارزونه. تو این لپ تاپ ها هم پردازنده و قطعات خیلی گرون نیستن که دانشجو بتونه بخره. بیشتر برای اینترنت و ورد و پاورپوینت خوبن. البته بعضیاشون بهترن، ولی بیشترشون برای ویدیو و بازی کم میارن.

لپ تاپ زیر 10 میلیون حداقل چقدر رم و حافظه داشته باشه خوبه؟

تو لپ تاپ های ارزون، رم کمتر از ۴ گیگ خوب نیست. چون زود تا چند برنامه و تب مرورگر باز می کنی، کند میشه و هنگ میکنه . حداقل ۴ گیگ رم باشه .حافظه هم باید حداقل 256 گیگ باشه چون کمتر از اون جا کم میاره. البته نوع هارد هم خیلی مهمه. سعی کن یه لپ تاپی بخری که هاردش SSD باشه. این نوع هاردا ، خیلی خیلی از هارد های قدیمی HDD سریعترن.


چرا باید به راهنمای خرید ما اعتماد کنید

تیم ما برای نوشتن راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر 10 میلیون ، بیش از 80 مورد از نظرات خریداران داخلی و خارجی را بررسی کرده است. همچنین از فروشندگان متخصص مشورت گرفته و در نهایت محصولات با وسواس زیادی گلچین شدند. علاوه بر این ، تمام کالا ها اورجینال ، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند . فروشگاه های لینک شده نیز  نماد اعتماد الکترونیک دارند.

حتما به این نکته توجه کنید که محصولات لیست بالا، بدون هیچگونه وابستگی و جانبداری ایجاد شده ؛ ملاک اصلی ما در انتخاب، ارزش خرید، کارایی و رضایت خریداران  بوده است.

امیدورایم راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های ارزان برای شما مفید باشد. توجه داشته باشید این مقاله به طور منظم آپدیت شده و در صورت وجود مدل های برتر ، جایگزین خواهند شد. به نظر شما جای کدام محصول در لیست ما خالی است؟ اگر سوالی هم داشتید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

تصویر ایزی بست

ایزی بست

ما تو ایزی بست بهترین محصولات فروشگاه های اینترنتی رو معرفی می کنیم. از انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی ، لوازم ورزشی ، مد و پوشاک و خلاصه همه چی. اینطوری می تونی با خیال راحت خریدتو انجام بدی :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا